Poštovné na všechny objednávky ZDARMA:

Nespavost babské rady - Přinášíme 3 babské rady, které zatočí s nespavostí

Vzpomínáte si na časy, kdy jste mohli být vzhůru i dvě noci za sebou a nic to s vámi neudělalo? Čím je ovšem člověk starší, tím je znát každá ukrojená hodina spánku. O to je pro organismus náročnější, objeví-li se problémy se spánkem jako obtížné usínání, probouzení se během noci či celková nespavost. Naštěstí ale známe staré osvědčené babské rady proti nespavosti, které vám pomohou opět dobře usínat. Zajímá vás, jaké jsou nejčastější babské rady na nespavost? Naše babičky, prababičky, praprababičky a další a další předchozí generace jednoduše sázely a sází na přírodu. Osvědčené bylinky proti všemu a na všechno. Ať už vás trápí ta či ona nemoc, babky bylinkářky si uměly poradit. Proto není divu, že právě bylinky dobře fungují i dnes.

Bylinky na spaní

Některé bylinky nám pomáhají zklidnit, jiné ulevují od stresu. Celkově nám však pomáhají přirozeně tlumit organismus a připravit jej na spánek. U bylinek je ovšem riziko, že ne každému opravdu pomohou. Někdo zkrátka potřebuje vyšší dávku, jinému pro změnu vyhovuje kombinace různých bylinek. Svůj význam má rovněž forma, v jaké bylinky používáte.

Jaké bylinky pomáhají se spánkem?

V zásadě rozlišujeme několik druhů bylinek. Některé mají tlumící a sedativní účinky, jiné zklidňují organismus a pozitivně působí na psychiku, další navozují a zlepšují spánek. Důležité je proto najít bylinku či bylinky, které budou nejvíce vyhovovat právě vám.

Meduňka lékařská

Mezi oblíbené bylinky, které jsou proslavené svým sedativním účinek, patří meduňka lékařská. Výborný je meduňkový čaj i osvěžující limonáda. Po citronech vonící meduňku můžete ovšem použít i pro přípravu uklidňující a spánek navozující koupele.

Kozlík lékařský

Kozlík lékařský pomáhá nejen lépe usínat, ale skvěle zbavuje i stresu a nervozity. Výhodou kozlíku i meduňky je, že patří mezi bylinky bez vedlejších účinků. Pokud se rozhodnete pro kozlík lékařský jako takový, měli byste ovšem vědět, že maximální délka jeho užívání by neměla překročit jeden měsíc. Poté se doporučuje kozlík na nějakou dobu vysadit.

Třezalka tečkovaná

Třezalka je bylinkou pro lepší náladu. Třezalka tečkovaná totiž díky svému složení pomáhá ulevit od pocitů úzkosti, stresu, napětí a depresí. Přestože je dobrá i na nespavost, s třezalkou se to nesmí přehánět. Hrozí totiž, že se objeví některé vedlejší účinky jako například skvrny na kůži. Třezalka by se rovněž neměla kombinovat s léky, neboť může ovlivnit jejich účinek.

Heřmánek pravý

Heřmánek je hojně rozšířenou bylinkou. Umí dokonale zklidnit mysl a ulevit od bolesti. Navozuje pocit psychické i fyzické pohody. Jestliže si chcete připravit heřmánkový čaj, který vám pomůže ke spánku, zkuste jej smíchat s meduňkou a chmelem, který je oblíbeným pomocníkem při nespavosti.

Mučenka pletní

Dnešní uspěchaná doba si stále více žádá přírodní pomocníky, kteří nám pomohou vypnout a zklidnit se. K tomu skvěle poslouží i mučenka pletní coby oblíbené přírodní antidepresivum. Mučenka má navíc lehce sedativní účinky.

Jak používat bylinky?

Přestože jsou babské rady proti nespavosti více či méně založené na bylinkách, není dobré to s jejich dávkováním přehánět. I bylinky mohou mít bohužel na organismus negativní účinky různých podob. V případě, že zvolíte menší než doporučené množství, nemusí se pro změnu dostavit slibovaný výsledek. A jaké jsou na nespavost rady, co se týče použití bylinek?

Bylinné čaje

Mezi nejčastější formy užívání bylinek na spaní patří čaje. Ať už sáhnete po jednodruhovém bylinném čaji, nebo vsadíte na osvědčenou kombinaci bylinek, nezapomínejte dodržet doporučenou denní dávku. A jaké jsou nejoblíbenější bylinkové čaje na spaní? Na prvním místě je rozhodně meduňkový čaj nebo čaj z kozlíku lékařského. V těsném závěsu se ovšem drží heřmánkový čaj.

Přírodní doplňky stravy

Doplňky stravy složené z osvědčených bylinek na spaní jsou jednoduchým a zároveň rychlým řešením, jak zatočit s nespavostí. Bohužel některé volně dostupné doplňky působí spíše jako placebo. Proto si vždy dobře prohlédněte složení daného výrobku. Čím více účinných látek obsahuje, tím lépe. S výběrem vám mohou pomoci i recenze výrobků. Hned čtyři účinné bylinky na spaní - kozlík lékařský, meduňku lékařskou, šafrán setý a mučenku pletní, aminokyselinu tryptofan a vitamíny B3 a B6 obsahuje český doplněk stravy pro rychlejší usínání a lepší spánek - Dreamly. Na rozdíl od jiných produktů na něj nevzniká závislost a naopak dlouhodobým užíváním se jeho účinky ještě zlepšují. 

Bylinné tinktury

Pokud máte rádi bylinky, vyzkoušejte i jejich další podoby. Tinktury neboli výluhy z bylin mají své místo nejen mezi babkami bylinkářkami. Přírodní bylinné extrakty avšak nemusí pokaždé zabrat. Vždy záleží na složení a na množství obsažených účinných látek. Pro zklidnění mysli, odplavení stresu a uvolnění jsou rovněž výborné bylinné koupele. Horkou koupel ovšem neodkládejte na dobu těsně před spaním, neboť prohřátí organismu naopak spánku spíše brání.

Sušené bylinky

Sušené bylinky můžete využít hned na několik způsobů. Sušená levandule lékařská zavěšená u postele vám svou typickou vůní napomáhá k celkovému zklidnění organismu. Levanduli dále můžete použít i pro přípravu bylinkového polštářku. Kromě levandule ale můžete usínat i na sušené meduňce, mateřídoušce nebo heřmánku. Nebojte se ovšem ani experimentování a vytvořte si bylinný polštářek podle vlastních preferencí. Bylinky jsou zkrátka a jednoduše silnými pomocníky, kteří dokáží hodně i svou vůní.

Koření na spánek

Některé druhy koření vám mohou se spánkem pomoci, jiné jsou naopak pro spánek největším nepřítel. Jestliže se chystáte do postele, rozhodně zapomeňte na velmi kořeněná jídla. Vyhněte se proto raději chilli nebo česneku. Naopak můžete vyzkoušet majoránku, která má celkově uklidňující účinek na nervovou soustavu. Ke spánku pomáhá i cenné koření šafrán. Jeho denní dávka by ovšem neměla překročit 1 g, neboť pak se mohou objevit vážné zdravotní potíže v podobě halucinací, nevolností, závratí, či v případě několikanásobného překročení doporučené denní dávky může hrozit i smrt.

Medvědí mléko

Medvědí mléko neboli teplé mléko s medem je oblíbeným nápojem před usnutím. O účinné kombinaci medu a mléka totiž už dobře věděly i naše babičky. Zatímco med způsobuje zvýšení vylučování inzulínů, díky čemuž dochází k propouštění tryptofanu do mozku, mléko je pro změnu zdrojem tryptofanu. Tato aminokyselina je pro spánek zásadní. Podporuje totiž tvorbu hormonu štěstí serotoninu, který se s přicházejícím večerem a tmou mění na spánkový hormon melatonin. V případě nedostatku melatoninu se nezřídka objevují pocity úzkosti či nejrůznější poruchy spánku. Pokud nepatříte mezi fanoušky mléka a mléčných výrobků, můžete tryptofan organismu dodat i pomocí Dreamly. Denní dávce tryptofanu odpovídají dvě kapsle.