Cestujete často a nemůžete spát?

Snad všichni milují cestování. Tou méně příjemnou částí většinou bývá dlouhá cesta v dopravních prostředcích. Ať už se jedná o letadlo nebo autobus, či auto, tak pokud zrovna neřídíte, nevyhnete se problému se spánkem. Připravili jsme pro vás proto několik tipů, jak si cestování zpříjemnit a užít si následnou dovolenou, abyste byli plní sil a energie.

Jak si spánek cestou zpříjemnit?

  • sluchátka nebo špunty do uší
  • balení Dreamly, po kterém budete spát jako miminko
  • polštářek, nejlépe cestovní
  • deku nebo jinou přikrývku
  • pohodlné oblečení
  • teplé ponožky
  • čtěte knihy (nejlepší je papírová klasika)

Čemu byste se měli vyhnout?

  • používání mobilních zařízení před spánkem. Více si můžete přečíst v samostatném článku: “Sledujete mobil před spaním? Rozlučte se s klidným spánkem”
  • dlouhý spánek v nepřirozených polohách
  • dehydratace

Pozor na dlouhý spánek!

Někdo je rád celou cestu vzhůru, aby mohl sledovat měnící se krajinu. Většina z nás ale radši cestu prospí, aby si mohli odpočatí užít vysněnou destinaci. Pokud ovšem cestujete několik hodin, může vás ohrozit žilní trombóza. Pro naše tělo je totiž přirozené při spánku ležet v uvolněné poloze. Když sedíte, mohou se v těle začít vytvářet drobné sraženiny, které se mohou usadit v důležitých orgánech jako jsou plíce, mozek, apod., čímž může dojít k poškození daného orgánu. Doporučujeme, aby spánek nebyl delší než 3 - 4 hodiny, po kterých bychom se měli krátce projít nebo protáhnout. Nezapomínejte také na dodržování tekutin. Potom se můžete opět ponořit do říše snů.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení